Szanowni Państwo,
W związku z gwałtownym przyrostem zakażeń COVID-19 i objęciem strefą czerwoną całego, w tym obszaru miasta Poznania i powiatu poznańskiego oraz powiatów gnieźnieńskiego, konińskiego i pilskiego, kierując się zaleceniami Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych (pismo z 14.10.2020 r., znak: DOA.0111.2.2020) informujemy, że od 19 października 2020 r. do odwołania Archiwum Państwowe w Poznaniu ogranicza bezpośrednią obsługę interesantów do niezbędnego minimum.
Tak, więc bardzo prosimy o stosowanie komunikacji elektronicznej i telefonicznej jako alternatywy dla bezpośredniego kontaktu. Prosimy zatem o kierowanie spraw na adres archiwum@poznan.ap.gov.pl a także gniezno@poznan.ap.gov.pl, konin@poznan.ap.gov.pl, pila@poznan.ap.gov.pl lub za pośrednictwem skrzynki Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. Dokumenty wymagające zachowania formy papierowej prosimy przesyłać we wskazanym okresie za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Osobiste doręczanie i składanie dokumentów jest możliwe w godzinach pracy urzędu, od 7.00 do 15.00, w siedzibie przy ul. 23 Lutego 41/43 w Poznaniu, niemniej – dla wspólnego bezpieczeństwa – apelujemy o ograniczenie tego typu wizyt.
Ponadto informujemy, że od dnia 19 października 2020 r. czytelnia w Archiwum w Poznaniu, a od dnia 26 października także czytelnie oddziałów zamiejscowych w Gnieźnie, Koninie i Pile będą zamknięta do odwołania.
Za powyższe utrudnienia bardzo przepraszamy i dziękujemy za okazane zrozumienie.
Jednocześnie przypominamy, że część znajdujących się w zasobie naszego Archiwum w Poznaniu oraz Oddziałów w Koninie i Pile materiałów archiwalnych w postaci akt stanu cywilnego jest dostępnych w formie skanów na stronach: www.szukajwarchiwach.gov.pl i www.szukajwarchiwach.pl.