Szanowni Państwo,
W związku z wdrożeniem II etapu znoszenia nakazów i zakazów, wynikających ze stanu epidemii, zapowiedzianymi w dniu 28 kwietnia przez Prezesa Rady Ministrów, a także komunikatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Rekomendacjami Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych, Archiwum Państwowe w Poznaniu rozpoczęło przygotowania do stopniowego odstępowania od wprowadzonych ograniczeń w swej działalności, zwłaszcza w zakresie kontaktów z innymi podmiotami oraz załatwiania interesantów i użytkowników zasobu archiwalnego, w sposób gwarantujący, zarówno pracownikom, jak i użytkownikom archiwum, maksymalnego bezpieczeństwa.
Analogicznie, jak do tej pory preferowaną formą kontaktu Państwa z Archiwum jest droga elektroniczna, za pomocą następujących adresów: archiwum@poznan.ap.gov.pl, gniezno@poznan.ap.gov.pl, konin@poznan.ap.gov.pl, pila@poznan.ap.gov.pl oraz telefoniczna pod numerami: 61 852 46 01 (centrala Archiwum w Poznaniu), 61 426 18 17 (Oddział w Gnieźnie), 63 242 92 77 (Oddział w Koninie), 67 349 16 18 (Oddział w Pile).
Informując o powyższym, zachęcamy Państwa także do korzystania z naszego zasobu archiwalnego na stronach www.szukajwarchiwach.gov.pl i www.szukajwarchiwach.pl, profilu Archiwum na portalu społecznościowym Facebook oraz na stronie internetowej naszej instytucji. Wykaz materiałów, w postaci informacji o zespołach i sygnaturach określonych jednostek posiadających skany i udostępnionych w Internecie, dostępny jest również na naszej stronie internetowej: www.poznan.ap.gov.pl (Menu; Zbiory on-line).
Dokładną datę umożliwienia Państwu bezpośredniego korzystania z materiałów archiwalnych oraz zmodyfikowane warunki zostaną ustalone i podane do wiadomości w możliwie krótkim terminie. Raz jeszcze bardzo prosimy i zachęcamy do śledzenia na bieżąco publikowanych w mediach elektronicznych przez nas komunikatów w tych sprawach.
***
W związku z związku z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ZDROWIA z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego informujemy, że od 16 marca 2020 r. do odwołania Archiwum Państwowe w Poznaniu oraz Oddziały Zamiejscowe w Gnieźnie, Koninie i Pile nie przyjmują interesantów zewnętrznych. Odwołujemy również wszystkie spotkania, szkolenia, konferencje i posiedzenia, które miały odbyć się w naszym Archiwum w tych dniach.
Tak, więc bardzo prosimy o stosowanie komunikacji elektronicznej i telefonicznej jako alternatywy dla bezpośredniego kontaktu. Prosimy zatem o kierowanie spraw na adresy poczty elektronicznej lub za pośrednictwem skrzynki Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. Dokumenty wymagające zachowania formy papierowej prosimy przesyłać we wskazanym okresie za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Osobiste doręczanie i składanie dokumentów jest możliwe w godzinach pracy urzędu, od 7.00 do 15.00, w siedzibie przy ul. 23 Lutego 41/43 w Poznaniu, niemniej – dla wspólnego bezpieczeństwa – apelujemy o ograniczenie tego typu wizyt.
Ponadto przypominamy , że od dnia 12 marca 2020 r. wszystkie czytelnie Archiwum (Poznań, Gniezno, Konin, Piła) będą zamknięte aż do odwołania.
Za powyższe utrudnienia bardzo przepraszamy i dziękujemy za okazane zrozumienie.
***
Informujemy, że z przyczyn technicznych część zespołów przechowywanych w Archiwum Państwowym w Poznaniu została wyłączona z udostępniania do odwołania. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.
Lista zespołów wyłączonych z udostępniania do pobrania