UWAGA! Informujemy, że z dniem 25 września 2023 r. w pracowniach naukowych w siedzibie głównej AP Poznań oraz w oddziałach w Gnieźnie, Koninie i Pile został zniesiony obowiązek rezerwacji miejsc w czytelni.
W czasie trwania stanu epidemii i stanu zagrożenia epidemicznego obowiązują szczególne zasady obsługi PP. Użytkowników, mające na celu zachowanie warunków bezpieczeństwa, a także nowe zasady udostępniania materiałów archiwalnych w czytelniach. Przed przybyciem do Archiwum Państwowego w Poznaniu lub Oddziałów w Gnieźnie, Koninie i Pile, prosimy o zapoznanie się odpowiednio z poniższymi dokumentami:
W centrali Archiwum w Poznaniu oraz w Oddziałach w Gnieźnie, Koninie i Pile czytelnie będą otwarte w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 13.00. O zmianach w funkcjonowaniu czytelni będziemy informować na bieżąco na stronie www AP Poznań oraz na naszym profilu w serwisie facebook.com.
Najistotniejsze zmiany dotyczą wymogów przestrzegania zasad reżimu sanitarnego (m.in. zajęcia wskazanego miejsca w czytelni, używanie środków odkażających, zachowania odstępów, noszenia maseczek) oraz ograniczenia liczby użytkowników, którzy mogą jednocześnie przebywać w czytelniach:
– czytelnia Archiwum Państwowego w Poznaniu – 4 osoby + 1 (czytnik mikrofilmów),
– czytelnia Oddziału w Gnieźnie – 2 osoby,
– czytelnia Oddziału w Koninie – 2 osoby,
– czytelnia Oddziału w Pile – 2 osoby.
REZERWACJA WIZYTY W CZYTELNIACH ARCHIWUM
W celu skorzystania z zasobu Archiwum Państwowego w Poznaniu należy zarezerwować dzień i godzinę wizyty poprzez aplikację „REZERWACJA WIZYTY w Pracowni AP Poznań oraz oddziałów w Gnieźnie, Koninie i Pile”.
Rezerwacji należy dokonać co najmniej 2 dni robocze przed terminem planowanej wizyty. Po prawidłowym wysłaniu rezerwacji Użytkownik otrzyma potwierdzenie akceptacji rezerwacji na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu.
Ponadto informujemy, iż Archiwum będzie realizowało zamówienia na udostępniane materiały przesłane wyłącznie w formie rewersu elektronicznego dostępnego na stronie internetowej Archiwum.
Bardzo prosimy o stosowanie komunikacji elektronicznej i telefonicznej jako alternatywy dla bezpośredniego kontaktu. Prosimy zatem o kierowanie spraw na adres archiwum@poznan.ap.gov.pl a także gniezno@poznan.ap.gov.pl, konin@poznan.ap.gov.pl, pila@poznan.ap.gov.pl lub za pośrednictwem skrzynki Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. Dokumenty wymagające zachowania formy papierowej prosimy przesyłać we wskazanym okresie za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Osobiste doręczanie i składanie dokumentów jest możliwe w godzinach pracy urzędu, od 7.00 do 15.00, w siedzibie przy ul. 23 Lutego 41/43 w Poznaniu, niemniej – dla wspólnego bezpieczeństwa – apelujemy o ograniczenie tego typu wizyt.
Jednocześnie przypominamy, że część znajdujących się w zasobie naszego Archiwum w Poznaniu oraz Oddziałów w Koninie i Pile materiałów archiwalnych w postaci akt stanu cywilnego jest dostępnych w formie skanów na stronach: www.szukajwarchiwach.gov.pl i www.szukajwarchiwach.pl.